Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

Εξεταστέα ύλη και εξετάσεις


Μαθήματα που δεν εξετάζονται
Π.Δ. 409/1994
Άρθρο 3
Παρ. 1………
Παρ. 2. Τον Ιούνιο, μετά τη λήξη της διδασκαλίας των μαθημάτων, διεξάγονται γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα που διδάχτηκαν στη διάρκεια του διδακτικού έτους , εκτός από τη Φυσική Αγωγή, τη Μουσική, την οικιακή Οικονομία, την Τεχνολογία, τα Καλλιτεχνικά και τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
Παρ. 3. ……….
Π.Δ. 465/1981
Άρθρο 11
Παρ. 1. Δε γίνεται γραπτή εξέταση στα μαθήματα της Β` ομάδας
Η παραπεμπτική εξέταση των μαθητών στα μαθήματα αυτά ενεργείται ενώπιον της κατά τις διατάξεις της παρ.7 του Αρ. 8 του παρόντος Π.Δ. επιτροπής. Συνίσταται σε ερωτήσεις επάνω στην κατά τις διατάξεις της παρ. 3 του Αρ. 9 του παρόντος Π.Δ. εξεταζομένη ύλη καθώς και ασκήσεις και πρακτικές εφαρμογές σχετικές με τα αντικείμενα που διδάχθηκαν στην οικεία τάξη. Ο Μ.Ο. των βαθμών των τριών μελών της επιτροπής εξετάσεως αποτελεί το βαθμό ετησίας προόδου του παραπεμπομένου μαθήματος.
Παρ. 2. ………..
Παρ. 3. Τα μαθήματα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και τα μαθήματα Τεχνολογίας, σε οποιαδήποτε περίπτωση, δεν εξετάζονται ούτε βαθμολογούνται.
Εξεταστέα ύλη
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ
Π.Δ. 409/1994
Άρθρο 3
Παρ. 4. Η εξεταστέα ύλη ορίζεται από το διδάσκοντα, γνωστοποιείται εγγράφως στο διευθυντή του σχολείου, καταχωρίζεται στο βιβλίο ύλης και γνωστοποιείται στους μαθητές. Ως εξεταστέα ύλη κατά μάθημα ορίζονται τα 3/5 της ύλης που διδάχθηκε με την προϋπόθεση ότι αυτά δεν είναι λιγότερα από το μισό της διδακτέας ύλης.
Παρ. 6. Κατά τις γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις, τα θέματα διατυπώνονται έτσι ώστε να ελέγχεται η απόδοση πληροφοριακών γνωστικών στοιχείων και να διερευνάται η ικανότητα του μαθητή να εφαρμόζει, να συνδυάζει, να συνθέτει, να κρίνει και γενικότερα να επεξεργάζεται δημιουργικά ένα δεδομένο υλικό.
Γ2/6019/23-12-1991
Παρ. 12. Σε όλα τα τμήματα της ιδίας τάξης του ιδίου σχολείου για το ίδιο μάθημα δίνονται κοινά θέματα από τον καθηγητή ή τους καθηγητάς που διδάσκουν το μάθημα σε συνεργασία με τον Διευθυντή του σχολείου, εκτός εάν συντρέχει σοβαρός αποχρών λόγος ο οποίος αναγράφεται σε σημείωση κάτω από το έγγραφο που περιέχει τα θέματα και κατατίθεται στο σχολείο.
Γ2/1435/11-05-1984 ΥΠ.Ε.Π.Θ.
1. Η εξεταστέα ύλη στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις θα καθοριστεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Αρ. 4 του Π.Δ. 508/1977.
2. Είναι γνωστό ότι μέσα στους σκοπούς και τους αντικειμενικούς στόχους των μαθημάτων των σχολείων κάθε βαθμίδας είναι η παροχή γενικής και ανθρωπιστικής μόρφωσης, που ολοκληρώνεται με τη συνολική γνώση που προσφέρει το κάθε μάθημα.
Επομένως δεν είναι επιτρεπτό ούτε προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις το φαινόμενο να περιορίζεται η εξεταστέα ύλη σε 20-30 ή και περισσότερες ερωτήσεις είτε στα μαθήματα γενικής παιδείας είτε στα μαθήματα των Α` και Β` τάξεων Λυκείου.
3. Τέτοιες ενέργειες αποβαίνουν τελικά αντιπαιδαγωγικές και θα πρέπει να αποφεύγονται με όλους τους δυνατούς τρόπους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου