Παρασκευή 10 Ιουλίου 2015

Ένα φωτεινό παράδειγμα καθηγητή πρότυπου για πολλούς μαθητές

Περιδιαβαίνοντας τα μονοπάτια του Internet, "έπεσα" σε ένα άρθρο με τον τίτλο ο "Ο γα...τος καθηγητής που με σημάδεψε", ψάχνοντας το αρχικό άρθρο πήγα στο άρθρο που παραθέτω λίγο πιο κάτω. Ο μαθητής που επηρεάστηκε από τον συγκεκριμένο καθηγητή έψαξε και βρήκε μία συνέντευξη του στη Λιάνα Κανέλλη. Το ηχητικό όμως που άκουσα με εντυπωσίασε και προσπάθησα να βρω λίγα περισσότερα πράγματα, για έναν καθηγητή που εκτός από πρότυπο για τους μαθητές θα πρέπει να είναι και ένα φωτεινό παράδειγμα και για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Αφού αυτός το κατάφερε (αν και από τα γραφόμενα πάντα θα υπάρχουν και κάποιοι που θα είναι δυσαρεστημένοι, γιατί δεν ακολουθούνται ακριβώς οι εγκύκλιοι του συστήματος) να συνδυάσει πολλά πράγματα για το καλό, για την ψυχική υγεία, για την ευτυχία και στην τελική για την πρόοδο των μαθητών του, πάει να πει πως γίνεται και οφείλουμε και οι υπόλοιποι να προσπαθήσουμε.
Παραθέτω με χρονική σειρά τα άρθρα :

Καταπληκτικό κείμενο του καθηγητή Γιάννη Κουβαρά (2ο Λύκειο Βριλυσσίων)

Μαΐου 27th, 2009 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καταπληκτικό κείμενο του καθηγητή Γιάννη Κουβαρά (2ο Λύκειο Βριλυσσίων)
Ανατριχιαστικό, απαγγελία από την Λ.Καννέλη στον CITY FM στις 25 Μαΐου 2009. Μία ηλιαχτίδα φωτός στο σκοτάδι αυτός ο άνθρωπος.
Μεταφέρω από την Καθημερινή (16/5/09):
Από την εκπαίδευση στην Παιδεία…
Μια διαφορετική επιστολή στους τελειόφοιτους του 2ου Λυκείου Βριλησίων από τον καθηγητή τους, Γ. ΚουβαράΤου Τακη Kαμπυλη

Πέρυσι τέτοια εποχή οι τελειόφοιτοι του 2ου Λυκείου Βριλησσίων βρήκαν στα θρανία τους μία επιστολή. Hταν από τον φιλόλογό τους (και σεβαστό δάσκαλο) Γιάννη Κουβαρά. Αυτοί μπροστά σε μια μεγάλη αρχή, ο Γ. Κουβαράς κοντά στη συνταξιοδότηση. Γιατί την έστειλε στους μαθητές του;
Διότι «η ευτυχία δεν ανεβαίνει στα ρετιρέ επειδή λαχανιάζει. Αλλά το 2ο Λύκειο Βριλησσίων είναι ρετιρέ και πάσης Ελλάδος. Σύμφωνα με τα στατιστικά πλασάρεται στη 10άδα ανάμεσα στα 3 χιλιάδες λύκεια όλης της χώρας. Και βέβαια προτιμώ ένα σχολείο που βγάζει ευτυχισμένους οδοκαθαριστές από ένα που βγάζει νευρωτικούς επιστήμονες, σήμερα που έχουμε έλλειμμα ευτυχίας και πλεόνασμα επιστημόνων (…) Το 2ο Βριλησσίων είναι ευτυχισμένο γιατί πολλές φορές τελειώνατε το μάθημα και δεν φεύγατε (από τον συνήθη τόπο του εγκλήματος) μένατε στον χώρο του σχολείου, συζητούσατε, περιμένατε τους φίλους σας από άλλα τμήματα, νιώθατε δικό σας τον χώρο. Αυτό το γεγονός με συγκινεί, το εκλαμβάνω ως βαρόμετρο υγείας κι ευτυχίας, ως άμυνα συλλογικότητας που τόσο τη χρειαζόμαστε (επικοινωνώ άρα υπάρχω…)».
«Το καλλίτερο σχολείο»
Ο καθηγητής εξηγεί στα «παιδιά» του στη συνέχεια της επιστολής του πως «το καλλίτερο σχολείο δεν είναι εκείνο που έχει τις περισσότερες επιτυχίες (οι στατιστικές είναι σαν τα μαγιώ, δείχνουν πολλά αλλά κρύβουν τα ουσιωδέστερα). Το καλλίτερο σχολείο είναι εκείνο που οι μαθητές του το μισούν λιγότερο. Σ’ αυτό ήθελα να με κρίνετε».
Η επιστολή είναι από έναν μεγάλο φιλόλογο. Και ισορροπεί ανάμεσα σε στίχους, συμβουλές, σκέψεις και παιχνίδια λόγου. Είναι μια άλλη γλώσσα, με άλλες προτεραιότητες για έφηβους γεμάτους άγχος και χωρίς χρόνο. Κι ο Γ. Κουβαράς το ξέρει αυτό: «Σπαταλήστε τη μισή νιότη σας σε ουτοπίες. Την υπόλοιπη στα έργα της θάλασσας, στα έργα της αγάπης. Ανοίξτε πανιά στο Αδύνατο. Για να φτάσετε στο δυνατό. Αριστοκράτες στην τέχνη, στους τρόπους. Δημοκράτες στη ζωή. Ή αλλιώς μάγκες στα αλώνια, κύριοι στα σαλόνια. Το επαναλαμβάνω. Κανείς δεν ψήλωσε κονταίνοντας τους άλλους. Μόνο ασκήσεις σε μονόζυγο δίνουν πόντους “για να σηκωθούμε λίγο ψηλότερα και θα δούμε τις αμυγδαλιές ν’ ανθίζουν, τα μάρμαρα να λάμπουν στον ήλιο, τη θάλασσα να κυματίζει. Λίγο ακόμα να σηκωθούμε λίγο ψηλότερα”. Σεφερικά και σταθερά Ψηλά τις καρδιές (…)».
«Σπαταλήστε χρόνο, αλλιώς πώς θ’ ανακαλύψετε τη ζωή; Η ζωή είναι ωραία αλλά τα ’χει φτιάξει με άλλον. Επιμένετε και θα σας ενδώσει και δώσει. Αλλά επιμένετε (“επιμένετε και στον εαυτό σας να σας απαντήσει. Μην του επιτρέπετε υπεκφυγές”). Μην εμπιστεύεστε τα εύκολα. Απογοητεύουν εύκολα. Να είστε αναγεννησιακοί de omnibus dubitandum για όλα να αμφιβάλλετε εκτός από ένα (“γιατί και η αμφιβολία πρέπει κάπου να πατάει”, Wittgenstain), την Αγάπη (η αμφιβολία στην αγάπη είναι αμαρτία)… Να λέτε τα άσχημα μπροστά στους φίλους σας. Τα καλά τους πίσω τους. Αντιγράψτε τα καλά του Μείζονος Ελληνισμού. Διαγράψτε τα άσχημα του Μίζερος Ελληνισμού. Μην κόβετε φλέβες, κόψτε λ.χ. το κάπνισμα. Μη χτυπάτε ενέσεις, εν ανάγκη χτυπήστε το κεφάλι σας στον τοίχο, ίσως πάρει μπροστά. Μην τα βάζετε με το γείτονα. Δεν είναι εχθρός. Ο εχθρός είναι μέσα μας, τα ελαττώματά μας. Αυτά πολεμήστε και περιορίστε. Μην καίτε τα βιβλία στο τέλος της χρονιάς. Μυρίζει καμμένη σάρκα, καμμένα μυαλά από Αουσβιτς μεριά. Κάψτε καλλίτερα προλήψεις, προκαταλήψεις και λοιπά λιπαρά. Τα βιβλία είναι για να φωτίζουν. Φωτιστείτε και αυτοαναναφλεχθείτε οι ίδιοι με βιβλία. “Αν δεν καείς εσύ, αν δεν καώ εγώ πώς θα γεννούνε τα σκοτάδια φως; (Χικμέτ). Εκεί που καίνε βιβλία, μία μέρα θα καίνε ανθρώπους” (Τόμας Μαν το 1933 δηλ. το 1943 ήταν κοντά)».
«Μακρύς ο δρόμος»
Η επιστολή στους μαθητές του 2ου Λυκείου ξεκινάει με Εμπειρίκο: «Πάρε τη λέξη μου Δος μου το χέρι σου» και συνεχίζει με το «Μακρύς ο δρόμος απ’ την ανία της εκπαίδευσης στη μαγία της Παιδείας, στη μαγγανία της. Διανύστε τον όμως. Εν ανάγκη με τα γόνατα, και ματωμένα. Αξίζει! (…) Μην περιορίζετε την πραγματικότητα στα 21cm της TV (έγχρωμη TV, ασπρόμαυρη ζωή), όταν η πραγματικότητα είναι απεριόριστη και κυρίως υπάρχουν τόσες πραγματικότητες όσες μπορείς να φανταστείς. Φτιάξε τη δική σου, ομορφότερη από όλες τις άλλες. Είπαν την TV μηχανισμό αχρήστευσης του ανθρωπίνου βλέμματος. Μην αχρηστεύετε το πολυτιμότερο. Αναγνώστε πρόσωπα, το πιο συναρπαστικό και ωραίο ανάγνωσμα που υπάρχει.(…) Ο μόνος ιερός τόπος που υπάρχει, μάλλον ο πιο ιερός, είναι το ανθρώπινο πρόσωπο. Γι’ αυτό στην Κόλαση οι άνθρωποι είναι δεμένοι πιστάγκωνα πλάτη με πλάτη. Υπάρχει κόλαση/τιμωρία μεγαλύτερη από τη στέρηση του βλέμματος του άλλου;»
Και η επιστολή στους μαθητές καταλήγει: «Η ζωή είναι μιγαδική και μαγική. Εμπεριέχει και τη φαντασία. Οξυγονώστε την συχνότερα. Εκανα για σας λιγότερα από όσα ήθελα και περισσότερα από όσα μπορούσα. Ο αη-Αλύπιος ας σας έχει όλους καλά».
Προοπτική
Υπάρχουν και αυτοί οι καθηγητές -υπάρχουν κι αυτοί οι τυχεροί μαθητές -υπάρχει κι αυτή η αντίληψη που δικαιώνει το δημόσιο σχολείο, υπάρχει κι αυτή η προοπτική για τους νέους. Και περισσότερο απ’ όλα υπάρχει το φρένο στον μονόδρομο των εισαγωγικών εξετάσεων ως ικανή και αναγκαία συνθήκη για την επιτυχία. (Είναι ικανή και αναγκαία συνθήκη αλλά για την οικονομία και την παραοικονομία).
Captain-my Captain, μία ακόμη φορά που έδειξες πως η ποίηση είναι στην πραγματικότητα παρά στη φαντασία… Τυχεροί οι μαθητές σου. Τους αφαίρεσες την ημερομηνία λήξης.
Πηγή : www.karios.gr
  • 7 Ιουλίου 2015

Η διδασκαλία του συστήματος

Κόντρα στο εκπαιδευτικό σύστημα, κοντά στους μαθητές.
-Θέλω να γράψω κάτι για ένα καθηγητή που είχα στο λύκειο και είναι ένας πολύ γαμάτος τύπος.
-Τίτλος;
-«Ο γαμάτος καθηγητής που με σημάδεψε».
(ακούγονται γέλια από αριστερά μου)
- Μέντορας ρε φίλε, είναι πιο «touchy». Είναι πολύ σημαντικό ένας άνθρωπος να έχει μέντορα και δεν έχουν όλοι (αυτό ακούστηκε από δεξιά που είναι ο αγγλομαθής). Βρες κάτι για μέντορα.
Δε μου αρέσει ιδιαίτερα σαν λέξη, αλλά θα το δεχτώ. Θα μιλήσω για τον δικό μου μέντορα.
Στο γυμνάσιο ήμουν θεωρητικά ένας καλός μαθητής που απλά βαριόταν να διαβάσει, πράγμα που μεταφράζεται ως ένα χαλαρό και χωρίς ιδιαίτερη πίεση, 16 μέσο όρο. Στο λύκειο άρχισε να χάνεται η μπάλα, να τρέχω στα γήπεδα, να γκομενίζω και να δουλεύω (πολύ βασικό). Αυτό σε ελεύθερη μετάφραση είναι 9.7 μέσο όρο και κάθε Κυριακή εκκλησία για τα ευχαριστήρια στο Μεγαλοδύναμο.
Σε όλα αυτά, πρέπει να συνυπολογιστεί το γεγονός ότι είχα ήδη αναπτύξει άριστη σχέση με το διάβασμα, αρκεί να μην είχε να κάνει με το σχολείο. Μοιραία, ο μόνος τρόπος για να με πείσει κάποιος καθηγητής να ανοίξω κανένα βιβλίο ήταν να με κάνει να πιστέψω πως δεν μαθαίνω κάτι λόγω σχολείου, αλλά μόνο γιατί είναι ωραίο να το ξέρω. Πέρασαν δεκάδες καθηγητές το μαρτύριο του να με έχουν μαθητή. Και τους ζητώ συγγνώμη. Ένας μόνο κατάφερε να με τιθασεύσει.
Δευτέρα λυκείου, 22 άτομα στο τμήμα της Θεωρητικής κατεύθυνσης. Δηλαδή εγώ και άλλα δύο αρσενικά ανάμεσα σε 19 κορίτσια. Οι άλλοι δύο καλοί έως άριστοι μαθητές, όπως και οι κυρίες. Πρώτο μάθημα. Εμφανίζεται ο καθηγητής ο οποίος είναι ψηλός με λευκό μουστάκι, λίγο αχτένιστο μαλλί και γυαλιά πρεσβυωπίας που τα ακουμπάει στην άκρη της μύτης αποφεύγοντας τακτικά την οπτική επαφή με το συνομιλητή του. Και η πρώτη του κουβέντα είναι. «Συγγνώμη, αλλά μου έδωσαν Λατινικά. Δε μου έδωσαν μια Λογοτεχνία να είμαστε όλοι χαρούμενοι. Αλλά θα τη βρούμε την άκρη».
Για τα επόμενα δύο χρόνια, πριν αρχίσει το μάθημα, θα λέει από έναν καλό λόγο για κάθε μαθητή ξεχωριστά. Θα κάνει χιούμορ, πολλές φορές σόκιν, σαν κανονικός άνθρωπος δηλαδή και χωρίς καν να προσπαθεί να μπει στα στενά όρια του καθωσπρεπισμού. Αυτό οι μαθητές το εκτιμούσαν. Μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα είχε κερδίσει το σεβασμό χωρίς ποτέ να τον έχει ζητήσει. Ήταν ο μοναδικός καθηγητής που εν μέσω μαθήματός του, αν χτυπούσε κουδούνι για διάλειμμα, δεν κουνιόταν κανείς μέχρι να τελειώσει αυτό που έλεγε. Και αυτό είναι τεράστια κατάκτηση για έναν εκπαιδευτικό.
Το σύστημα όμως τον αφήνει να κάνει τη δουλειά του; Ούτε καν προσπαθεί. Πιθανολογώ πως αν κάποιος ρωτήσει τους συμμαθητές μου για εκείνον, η απάντηση που θα πάρει θα είναι του τύπου "φοβερός άνθρωπος, αλλά το μάθημα ήταν μπουρδέλο/βγάλαμε τη μισή ύλη/έγραψα 15 στα λατινικά επειδή μας διάβαζε Λειβαδίτη αντί να κάνουμε το κανονικό μάθημα".
Τα παραπάνω, τα κατανοώ για κάποιον που επιθυμεί να προοδεύσει και είτε θέλει είτε όχι, αναγκάζεται να το κάνει εντός αυτού του κάκιστου συστήματος.  Σε ό,τι έχει να κάνει με μένα, μιλάω ξεκάθαρα εκ του ασφαλούς γιατί δεν είχα καμία διάθεση να δώσω πανελλήνιες, οπότε απολάμβανα και με το παραπάνω την απότομη διακοπή της περιγραφής του ιστορικού-διηγηματικού cum, για να ακούσω ένα απόσπασμα από τηΣονάτα του Σεληνόφωτος ή κάτι από Ρίλκε.
Αυτός ο κύριος είναι ο άνθρωπος που συνέβαλλε ουσιαστικά στο να γίνω αυτό που είμαι σήμερα. Έστω κι αν το κατάλαβα πολύ καιρό αργότερα. Έστω κι αν εκείνος δεν το ξέρει καν. Τα βιβλία των λατινικών είναι τα μοναδικά που έχω κρατήσει. Τα έχω γεμίσει με τα ποιήματα που μας πέταγε σε άκυρες στιγμές. Αν έχει σημασία, έγραψα 0.02 στα λατινικά στις πανελλήνιες. Αλλά δεν έχει σημασία.
Ο κύριος αυτός συγκέντρωσε το θαυμασμό όλης της χώρας, χάρη στη Λιάνα Κανέλλη που ανέγνωσε στο ραδιόφωνο του City 99,5 (πριν 6 χρόνια) την επιστολή που δίνει σε κάθε μαθητή του πριν τις πανελλήνιες. Έψαξα, βρήκα το ηχητικό και σας το χαρίζω παρακάτω. Η επιλογή για να μπορέσετε να το κατεβάσετε είναι ενεργή γιατί αυτά που ακούγονται είναι ο αφρός της παγκόσμιας λογοτεχνίας και αξίζει να μοιράζεται απλόχερα.
Κυρ-Γιάννη, ευχαριστώ.
 Πηγή : provocateur.gr

Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

Βέροια, Εύηχη πόλη!


Ο πλέον πετυχημένος μουσικός θεσμός της Βέροιας επιστρέφει και φέτος με ένα πλούσιο προγραμμα!
Πέμπτη 18 Ιουνίου
…..αρχίζουμε…..

  • 9.00 μ.μ.
Συναυλία κλασικής μουσικής με τη Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης
Συναυλία Κλασικής Μουσικής σε έργα L.V Beethoven P.I TchaikovskyF.Medelssohnκ.α από την Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης.
Δ/νση Ορχήστρας : Χάρης Ηλιάδης
Σολίστ: Αναστασία Βαινά , βιολί
Πλατεία Δημαρχείου_ είσοδος ελεύθερη
  • 10.30 μ.μ.
ΗΛΙΟΔΡΟΜΙΟ, μουσικές της Μεσογείου
από το Εργαστήρι Ποιητικής του τμήματος Μ.Ε.Τ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Οι μουσικές δημιουργίες του «Ηλιοδρoμίου», έχουν αφετηρία πρωτότυπες τροπικές συνθέσεις με έντονα αυτοσχεδιαστική διάθεση. Αναφέρονται πρωτίστως σε ήχους μουσικών παραδόσεων της Ελλάδας, αλλά και ολόκληρης της Μεσογείου.
Μέλη:
Στέλλα Καμπουρίδου | Καβάλι
Γιάννης Διονυσίου | Βιολί & Τραγούδι
Βασίλης Ζιγκερίδης | Κανονάκι
Ηλίας Σαρηγιαννίδης | Λαούτο & Σύνθεση
Κυριώτισσα – Άγιος Σάββας _ είσοδος ελεύθερη
Παρασκευή   19 Ιουνίου
  • 8.30 μ.μ. Μουσικής …Ιστορίες , από τη Φιλαρμονική Ορχήστρα Δήμου Βέροιας
Κάθε τραγούδι αντιπροσωπεύει έναν ολόκληρο κόσμο. Άλλοτε χαράς κι άλλοτε λύπης, άλλοτε έρωτα κι άλλοτε χωρισμού, όμως σίγουρα πάντοτε περί ζωής! Αυτές, της μουσικής… ιστορίες θα μας διηγηθεί η Φιλαρμονική Ορχήστρα Δήμου Βέροιας .
Δ/νση Ορχήστρας : Αντώνης Βιγκάτο
ΠΛΑΤΕΙΑ ΩΡΟΛΟΓΙΟY _ είσοδος ελεύθερη
  • 9.00 μ.μ.  
Τιμής Ένεκεν
Το μουσικό σχήμα «Τιμής Ένεκεν» δημιουργήθηκε, με την μορφή ντουέτου, τον Ιανουάριο του 2014 από τον Αλέξανδρο Χασιώτη (κλασσική κιθάρα) και την Γεωργία Πετμεζά (τσέλο). Τον Σεπτέμβριο του 2014 γίνονται τρίο, με την προσθήκη του Δημήτρη Βίττη (κρουστά). Ερμηνεύουν συνθέσεις του Α.Χασιώτη ενορχηστρωμένες για τσέλο-κιθάρα-κρουστά, με ήχους επηρεασμένους από Δύση και Ανατολή και αρμονίες που συνδυάζουν το κλασσικό με το μοντέρνο. Επίσης οι «Τιμής Ένεκεν» ερμηνεύουν διασκευές γνωστών ευρωπαϊκών έργων (τάνγκο, βαλς, κινηματογραφικά, τζαζ κ.α).
AΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ_ Βέροια_ είσοδος ελεύθερη

  • 9.00 μ.μ  
Μουσική και Κινηματογράφος
ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΠΑΛΙΑ ΕΒΡΑΙΚΗ ΣΥΝΟΙΚΙΑ _ είσοδος ελεύθερη
  • 10.00 μ.μ
ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ – ΦΩΤΕΙΝΗ ΒΕΛΕΣΙΩΤΟΥ…με μνήμες απ’το παρόν και απ’ το μέλλον…
Ο Μανώλης Μητσιάς και η Φωτεινή Βελεσιώτου, ανταμώνουν σε μια σειρά καλοκαιρινών συναυλιών που θα αφήσει εποχή.
Ο Μανώλης Μητσιάς είναι λυρικός ερμηνευτής με ειδικό βάρος, με μακρά πορεία, ανεξάντλητα σπουδαίο ρεπερτόριο και συνεργασίες που έχουν την υπογραφή όλων των μεγάλων του ελληνικού τραγουδιού. Η Φωτεινή Βελεσιώτου είναι η σπάνια φωνή με μνήμες απ’ το παρόν και απ’ το μέλλον, με τη φλόγα του αυθόρμητου και τη στόφα του ρεμπέτικου βιώματος.
Μαζί, οι δύο σπουδαίοι καλλιτέχνες θα μας ταξιδέψουν μουσικά στο προσωπικό τους ρεπερτόριο και σε αγαπημένα μεγάλα τραγούδια από την ελληνική δισκογραφία.
Πλατεία Εληάς _ είσοδος ελεύθερη
Σάββατο 20 Ιουνίου
  • 11.00 π.μ.
Παρέλαση Κρουστών από την Μπάντα Δρόμου του Κρουστόφωνου
Η πολυμελής (είκοσι ατόμων) μπάντα κρουστών του Κρουστόφωνου παίζει, τραγουδά, και κινείται σε αφρικανικούς, βραζιλιάνικους, latin και ελληνικούς ρυθμούς. Οι τρομπέτες, τα νταούλια, τα αφρικάνικα τύμπανα, τα ντέφια, οι κουδούνες, οι σφυρίχτρες, οι μαράκες, τα ταμπούρα και πλήθος άλλων κρουστών με τους ξέφρενους ρυθμούς τους θα εμψυχώσουν και θα παρασύρουν το κοινό σε ένα τρελό πανηγύρι. Η δύναμη των κρουστών και οι δονήσεις του ρυθμού μας μεταφέρουν σε μέρη ουτοπικά…
Η μπάντα δρόμου του Κρουστόφωνου με το είδος των οργάνων και του ρεπερτορίου της από τις ελάχιστες στην Ελλάδα , στο χώρο που κινείται.
ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ_ Αγορά_ Πλατεία Εληάς είσοδος ελεύθερη
  • 11.00 π.μ.
Μουσικοπαιδαγωγικές Δράσεις
Μουσικοκινητές ασκήσεις , εργαστήρι ζωγραφικής , παιχνίδια και αυτοσχεδιασμοι….
Επιμέλεια :
Δήμητρα Μητρέντση , Δημοτικό Ωδείο Βέροιας
Πασχάλης Γαβριηλίδης , Εργαστήρι Ζωγραφικής Κ.Ε.Π.Α.
Ελένη Κολιάδη, Δημοτικό Ωδείο Νάουσας
Πάρκο Αγ.Αναργύρων _ είσοδος ελεύθερη

  • 9.00 μ.μ  
Μουσική και Κινηματογράφος
ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΠΑΛΙΑ ΕΒΡΑΙΚΗ ΣΥΝΟΙΚΙΑ _ είσοδος ελεύθερη
  • 10.00 μ.μ.  
ΕΥΑΝΘΙΑ ΡΕΜΠΟΥΤΣΙΚΑ
Δύση και Ανατολή
Οι μελωδίες της μας μεταφέρουν από τους πολυσύχναστους δρόμους της Κωνσταντινούπολης, στα ονειρικά σοκάκια του Παρισιού και από κει σε μια φεγγαρόλουστη βραδιά στην έρημο.Το μουσικό αυτό ταξίδι περιλαμβάνει μουσικές από πολυβραβευμένα soundtracks όπως η «Πολίτικη Κουζίνα», το «Babam ve oglum» και το «Ulak», συνθέσεις από την πιο πρόσφατη δουλειά της για την ταινία «Birleşen Gönüller», ορχηστρική μουσική από το δημοφιλές άλμπουμ «Το Aστέρι και η Eυχή»καθώς και έργα από θεατρικές παραγωγές, όπως η «Φθινοπωρινή Iστορία», το «Συρανό ντε Μπερζεράκ» το οποίο ενθουσίασε το κοινό για δύο συνεχόμενες χρονιές και “Το Τρίτο Στεφάνι”.Μαζί με τις πολυαγαπημένες μελωδίες της Ευανθίας, οι τέσσερις ταλαντούχοι μουσικοί που είναι στη σκηνή μαζί της, φέρνουν ο καθένας το μοναδικό του στυλ στη συναυλία: ο Ανδρέας Συμβουλόπουλος με το τζάζ άγγιγμα του στο πιάνο, ο Πάνος Δημητρακόπουλος ο οποίος θα σας μαγέψει στο κανονάκι, ο Άγγελος Παπαδάτος που χορεύει επί σκηνής με το κοντραμπάσσο του και ο Νίκος Παπαβρανούσης με τον παλμό του και τα μελωδικά του τύμπαναΗ ενέργεια που δημιουργείται επί σκηνής μεταξύ της Ευανθίας και του κοινού είναι γνωστή και μαζί με τους τέσσερις σολίστες στη σκηνή, κάνουν κάθε παράσταση μια μοναδική εμπειρία!
ΠΛΑΤΑΝΑΚΙΑ _Βεργίνα_ είσοδος ελεύθερη

Κυριακή 21 Ιουνίου
  • 8.00 μ.μ.
Ρα2φωνο
Η ονομασία του ντουέτου προέρχεται από τη σύνθεσή του , δηλαδή από δύο «φωνές», τηνΚατερίνα Δούκα στο τραγούδι και τον Σταμάτη Πασόπουλο στο Ακορντεόν. Δύο φωνές που στόχος τους είναι να εκφραστούν και να πειραματιστούν με κομμάτια, τα οποία θεωρούν πως μια φωνή και ένα ακορντεόν είναι ικανά να προσδώσουν μια διαφορετική αλλά ουσιαστική αισθητική . Γι αυτό το λόγο μπορούν να συνυπάρξουν ετερόκλητα μουσικά στυλ , όπως το ρετρό και το ελληνικό swing του ’50, λαικά τραγούδια , λάτιν και γαλλική jazz, παραδοσιακά κομμάτια της Μεσογείου και 90ς ελληνική μουσική.
ΑΡΧΟΝΤΙΚΟ ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ_ είσοδος ελεύθερη
  • 8.30μ.μ
Βραδιά Χορωδιακής Μουσικής
Από τη Χορωδία του Π.Γ.Σ. Βέροιας «Ο Προμηθέας»
Δ/νση Χορωδίας- επιμέλεια εκδήλωσης : Μιχάλης Κολοκοτρώνης
Συνοδεία στο πιάνο : Ειρήνη Κουρκούλη
Θεατράκι Αγ.Παρασκευής Καλλιθέας _ είσοδος ελεύθερη

  • 10.00 μ.μ.
ΔΥΟ ΔΡΟΜΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟ
Νίκος Ξυδάκης & Λουδοβίκος των Ανωγείων
Δύο σημαντικοί συνθέτες και τραγουδοποιοί, ο Νίκος Ξυδάκης από το Κάϊρο και ο Λουδοβίκος των Ανωγείων από την ορεινή Κρήτη ορμώμενος, συνεργάζονται για πρώτη φορά επί σκηνής και αφηγούνται στο πρώτο μέρος της συναυλίας, ένα αριστούργημα της ελληνικής λογοτεχνίας, τον «Ερωτόκριτο».
Ο Νίκος Ξυδάκης και ο Λουδοβίκος των Ανωγείων συναντήθηκαν πρώτη φορά στις παραστάσεις του Σείριου του Μάνου Χατζιδάκι το 1986. Αργότερα θα συνυπάρξουν δισκογραφικά μαζί με τον Ψαραντώνη και τον Γιώργο Κουμεντάκη στο έργο «Τέσσερις δρόμοι για τον Ερωτόκριτο».
Σήμερα, η κοινή τους επιθυμία να παρουσιάσουν αυτό το μουσικό εγχείρημα πάνω στο μαγευτικό ποίημα του Βιτσέντζου Κορνάρου, τους φέρνει μαζί στη σκηνή.
Στο δεύτερο μέρος της συναυλίας,η επιλογή από τραγούδια της μακρόχρονης πορείας τους συνθέτουν μία ερωτική μυθολογία και μας βυθίζουν στην ποιητική γλώσσα του τραγουδιού.
Μαζί τους στο τραγούδι η Αλίκη Ζωγράφου.
Οι μουσικοί:
Δημήτρης Μπουζάνης – 
πιάνο
Δημήτρης Χουντής – 
σαξόφωνο
Μανώλης Μπαρδάνης – 
φυσαρμόνικα, αφήγηση
Αντώνης Μυτακίδης – 
κιθάρα
Γιώργος Κοντογιάννης – 
λύρα, κρουστά
Φώτης Μυλωνάς
 – μπάσο
Μουσείο Αιγών _ Βεργίνα _ είσοδος ελεύθερη
Δευτέρα 22 Ιουνίου
…και τελειώνουμε…

  • 9.00 μ.μ.  
TRANSCRIPTION ENSEMBLE
Astor Piazzola Cuatro Estaciones Portenas & «Εποχές» του Piotr Ilitsch Tchaikovsky (1840-1893)
….βραδινή εορταστική συναυλία με το αριστουγηματικο εργο του Astor Piazzola CuatroEstaciones Portenas και τη συλλογή «Εποχές» του Piotr Ilitsch Tchaikovsky (1840-1893) σε μεταγραφή για Τρίο με πιάνο, έργο όπου ο σπουδαίος συνθέτης έδωσε τον ιδιαίτερο χαρακτήρα κάθε μήνα του χρόνου σε ξεχωριστές μινιατούρες. Ταυτόχρονα με τη μουσική εκτέλεση, η video artist Χρύσα Τσοβίλη θα συντονίζει live μικρά επιλεγμένα αποσπάσματα βίντεο που θα προβάλλονται κατά τη διάρκεια της μουσικής εκτέλεσης, τα οποία έχει προσαρμόσει ειδικά ακριβώς επάνω στη μουσική.
Το Transcription Ensemble (Γιώργος Κανδυλίδης – βιολί, Χρήστος Γρίμπας – βιολοντσέλο και Νίκος Ζαφρανάς – πιάνο) στοχεύει μέσα από τη συναυλιακή του δραστηριότητα στην πρωτότυπη ανάδειξη δημοφιλών έργων αλλά και λιγότερο γνωστών αριστουργημάτων του ρεπερτορίου σε μεταγραφή για μικρό σύνολο.
Βυζαντινό Μουσείο Βέροιας _ είσοδος ελεύθερη
  • 9.00 μ.μ.  
ART GUITARISTAS
Οι ARTGUITARISTAS στην εύηχη πόλη ! παρουσιάζουν μουσικές και ιστορίες των ονείρων από όλο τον κόσμο …
Η αγάπη για την κιθάρα,για την μουσική,και για την τέχνη των σπουδαστών του Δημ. Ωδείου Βέροιας ,η αναζήτηση του μαέστρου Πέτρου Ρίστα σε μουσικές που ξεπερνούν τα όρια της φαντασίας και το μπόλιασμα με ηχοχρώματα από άλλα μουσικά όργανα φλάουτο ,κλαρινέτο, βιολί, τσέλο, μαντολίνο, δημιούργησε την ορχήστρα των ARTGUITARISTAS .Σπουδαστές και πτυχιούχοι του Δημοτικού Ωδείου Βέροιας, σπουδαστές του Μουσικού Σχολείου Πτολεμαΐδας και του Ωδείου Αριστοτέλης Νάουσας αποτελούν τους ARTGUITARISTAS
Το ρεπερτόριο τους περιλαμβάνει As επερτόριο τους περιλαμβάνει εubry mέργα των AsPiazzolla, Ol Bensa N Rota R Aubry Μ.Χατζιδάκι Π.Ρίστα G. Bregovic και άλλων !
Πάρκο Αγ.Αναργύρων _ είσοδος ελεύθερη
  • 9.30 μ.μ.  
ΑΛΛΙΩΤΙΚΗ ΚΟΜΠΑΝΙΑ
Συναυλία Παλιού Λαϊκού – Ρεμπέτικου και Νησιώτικου τραγουδιού από παλιούς και έμπειρους μουσικούς , με μεράκι και αγάπη για την αυθεντική λαϊκή μουσική!
Μακροχώρι _ Κεντρική Πλατεία _ είσοδος ελεύθερη
Και του χρόνου!
Παράλληλες Δράσεις :
Έκθεση βιβλίου με θέμα τη Μουσική , στο πάρκο Αγ. Αναργύρων
Πηγή : imathiotis.gr

Πρόγραμμα ΚΑ' Παυλείων: Υπομονή και Καρτερία









Σάββατο 14 Μαρτίου 2015

Η εγκύκλιος κατάργησης της τράπεζας θεμάτων

και ρύθμισης θεμάτων εξετάσεων και προαγωγής :




15 συμβουλές για τις εφημερίες εκπαιδευτικών. Προστατέψτε τους μαθητές αλλά και τη δουλειά σας

gym2

Παρακάτω θα βρείτε συμβουλές για τις εφημερίες των εκπαιδευτικών που πολλές από αυτές δεν αναφέρονται στο θεσμικό πλαίσιο εφημεριών.

Ο εφημερεύοντας εκπαιδευτικός που βέβαια  αποσκοπεί κατά κύριο λόγο στην ασφάλεια των μαθητών, θα πρέπει να διαφυλάξει και την ίδια του την καριέρα ή και την ίδια του την οικογένεια από μια τυχόν απώλεια της εργασίας του από ένα ατύχημα μαθητή.

Ο εφημερία των εκπαιδευτικών στα σχολεία προσδιορίζεται βασικά από το σχετικό θεσμικό πλαίσιο που σε όλους τους εκπαιδευτικούς  είναι γνωστό. Όμως αυτό δεν είναι αρκετό για να εξασφαλίσει συνθήκες ασφάλειας στο μαθητή αλλά και στην επαγγελματική καριέρα του εκπαιδευτικού. Εξαρτάται από τις ιδιαίτερες συνθήκες και ανάγκες του κάθε σχολείου καθώς και  από τη συνολική αντιμετώπιση τους ζητήματος από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Ο εφημερεύοντας εκπαιδευτικός που βέβαια  αποσκοπεί κατά κύριο λόγο στην ασφάλεια των μαθητών, θα πρέπει να διαφυλάξει και την ίδια του την καριέρα ή αλλιώς την ίδια του την οικογένεια από μια τυχόν απώλεια της εργασίας του από ένα ατύχημα μαθητή.

Ενέργειες που πρέπει να κάνει η Διεύθυνση του σχολείου καθώς και οι εκπαιδευτικοί του, οι οποίες δεν αναφέρονται στο σχετικό θεσμικό πλαίσιο ή μερικές φορές ενώ προβλέπονται παραμελούνται, εκτός των άλλων, είναι και οι εξής:


  1. Επισήμανση των επικίνδυνων σημείων του σχολείου για την ασφάλεια του μαθητή στην αρχή και στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

  2. Συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων για καταγραφή τους σε πρακτικό και τρόπους επίλυσης.

  3. Συνεδρίαση Σχολικού Συμβουλίου και ενημέρωση του Δ.Σ των Γονέων καθώς και τους αντιπροσώπου της Σχολικής Επιτροπής. Καταγραφή στο Βιβλίο Πρακτικών του Σχολικού Συμβουλίου.

  4. Γραπτή ενημέρωση από τη Διεύθυνση του σχολείου προς τη Σχολική Επιτροπή και προς τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου που έχουν την ευθύνη συντήρησης του κτηρίου. Κοινοποίησή της στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Διατήρηση των σχετικών εγγράφων στο αρχείο του σχολείου.

  5. Κατά την πρωινή προσέλευση των μαθητών να μην επιτρέπεται η είσοδος στους εσωτερικούς χώρους του σχολείου 3-4 λεπτά πριν κτυπήσει το κουδούνι, αλλά οι μαθητές να παραμένουν στο προαύλιο. Οι μικροί μαθητές μπορούν να αφήνουν τις τσάντες τους σε κάποιο επιλεγμένο σημείο. Αυτό γίνεται για να μην «ξεχνιούνται» μαθητές στις τάξεις τους κατά τη διάρκεια της προσευχής και χάνεται ο έλεγχος από τον εφημερεύοντα.

  6. Οι εκπαιδευτικοί να παραλαμβάνουν τα τμήματά τους και να κατευθύνονται στις τάξεις μετά την προσευχή.

  7. Με το κτύπημα του κουδουνιού για το πρώτο διάλειμμα οι εκπαιδευτικοί βγάζουν τους μαθητές από τις τάξεις και αποχωρούν τελευταίοι. Κανένας μαθητής και για οποιονδήποτε λόγο ( να τελειώσει τις ασκήσεις, επιμελητής) δεν μένει μέσα στην τάξη του. Μόνο οι μαθητές που ήταν ασθενείς και πρέπει να προφυλαχτούν μπορούν να μείνουν στο εσωτερικό του σχολείου και σε συγκεκριμένο χώρο που είναι ασφαλής και ελεγχόμενος από τους άλλους εκπαιδευτικούς.

  8. Τρία λεπτά πριν το κτύπημα του κουδουνιού, στα διάφορα διαλείμματα που γίνονται, ο εκπαιδευτικός της Φυσικής Αγωγής φροντίζει να ανεβάσει στην τάξη τους μαθητές που είχαν μαζί του γυμναστική. Αυτό δεν πρέπει να γίνεται ταυτόχρονα με το κτύπημα του κουδουνιού γιατί παρατηρείται το φαινόμενο άλλοι μαθητές να μπαίνουν στο σχολείο και άλλοι να βγαίνουν στην αυλή και να μπερδεύουν την επιτήρηση του εφημερεύοντα.

  9. Πολλές φορές μαθητές που ξεχνούν χρήματα, φαγητό, μπουφάν ζητούν από τον εφημερεύοντα να ανέβουν στην τάξη τους για να τα πάρουν. Καλό λοιπόν είναι αυτά να τα υπενθυμίζουν στους μαθητές οι εκπαιδευτικοί των τάξεων πριν το κτύπημα του κουδουνιού.

  10. Σε πολλά σχολεία τίθεται ο προβληματισμός αν πρέπει να κλειδώνουν οι πόρτες των τάξεων ή όχι. Η επιλογή του κλειδώματος της τάξης προϋποθέτει και το ότι ο εκπαιδευτικός θα είναι με τους μαθητές και θα ξεκλειδώσει την πόρτα όταν κτυπήσει το κουδούνι για μέσα, έτσι ώστε να αποφευχθεί ένας επικίνδυνος συνωστισμός μπροστά στην πόρτα. Αυτό όμως κάποιες φορές δε γίνεται για λόγους όπως, ένα μπλοκαρισμένο φωτοτυπικό, ένα τηλέφωνο γονέα ένα άλλο απρόοπτο.

  11. Στα σχολεία που οι πόρτες των τάξεων ανοίγουν προς τα έξω, ο εκπαιδευτικός της τάξης είναι αυτός που πρέπει να ανοίγει την πόρτα της τάξης με το κουδούνι του διαλείμματος.

  12. Οποιαδήποτε αλλαγή και αντικατάσταση εφημερεύοντα πρέπει να γίνεται(όπως προβλέπεται) από το Διευθυντή και όχι μεταξύ των εκπαιδευτικών. Ο εκπαιδευτικός που λόγω κάποιας υποχρέωσης πρέπει να αποχωρήσει από το σχολείο και με δική του πρωτοβουλία και συνεννόηση «αφήνει» κάποιον άλλο συνάδελφο πρέπει να γνωρίζει ότι αν σημειωθεί κάτι απρόοπτο, σύμφωνα με το πρόγραμμα εφημερίας θα είναι αυτός υπεύθυνος, αν δεν έχει γνωστό στο Διευθυντή.

  13. Καλό είναι να μην επιτρέπονται παιχνίδια ομαδικά για λόγους τραυματισμού των μικρών παιδιών. Άρα θα πρέπει να οργανωθούν κάποια άλλα παιχνίδια στην αυλή γιατί για τα παιδιά διάλειμμα σημαίνει παιχνίδι.

  14. Μαθητές που παρακολουθούν παράλληλα προγράμματα, όπως ενισχυτική διδασκαλία, ενίσχυση Ελληνομάθειας και άλλα, όταν αποχωρούν από την τάξη να συνοδεύονται από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό ως το χώρο που γίνεται το μάθημα.

  15. Σύνταξη εσωτερικού κανονισμού που θα περιελάμβανε τέτοιες προτάσεις ή και διαφοροποιημένες, ανάλογα με τις συνθήκες της κάθε σχολικής μονάδας, θα ήταν μια θετική κίνηση προς ενημέρωση μαθητών και γονέων σχετικά με την πολιτική ασφάλειας του σχολείου.

Όλα τα παραπάνω αφορούν κατά βάση την Α/θμια εκπαίδευση που οι μαθητές είναι μικροί. Όμως ζητήματα που αναφέρθηκαν αφορούν και την Β/θμια.

Γενικά η εφημερία είναι ένα ζήτημα που αφορά μεθοδευμένες κινήσεις και ενέργειες από όλους τους εκπαιδευτικούς αλλά και τη διεύθυνση του σχολείου και όχι μόνο από τον εκάστοτε εφημερεύοντα εκπαιδευτικό.


ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ - ΟΡΙΣΜΟΣ - ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ

(ΠΔ 201/1998, άρθρο 13, ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2)

Εφημερεύοντες Εκπαιδευτικοί - Επιτήρηση μαθητών

α. Με πράξη του συλλόγου διδασκόντων ορίζονται εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί και καθορίζονται τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητές τους.
Αντίγραφο του πρακτικού αναρτάται στο γραφείο του διευθυντή και στο γραφείο των εκπ/κών.
Κατά τη σύνταξη των κινδύνων εφημερίας δίνεται προτεραιότητα στην επιτήρηση και τη μέριμνα για την προστασία και τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών, τον έλεγχο καθαριότητας των σχολικών χώρων και σε ό,τι έχει σχέση με την υγιεινή και την ασφάλειά τους.
Ο χρόνος προσέλευσης των εφημερευόντων δεν μπορεί να είναι μικρότερος των δεκαπέντε ( 15 λεπτών πριν την έναρξη των μαθημάτων).
β. Η κατάσταση με τα ονόματα των εφημερευόντων δεν υπόκειται σε έγκριση από τις προϊστάμενες αρχές του σχολεiου, αλλά μπορεί να περιλαμβάνεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα που υποβάλλεται στο σχολικό σύμβουλο για ενημέρωσή του.
Κατάσταση εφημερίας μπορεί να γίνει για όλο το σχολικό έτος ή για μικρότερο χρονικό διάστημα αν χρειαστεί ανάγκη τροποποιήσεων.
Αντικατάσταση εφημερεύοντος και αλλαγή της ημέρας εφημερίας γίνεται μόνο από το διευθυντή του σχολείου.
γ. Η εφημερία δεν ανήκει στις πρόσθετες υπηρεσίες (παράγραφος 8, άρθρο 13 του Ν. 1566/85).
Δικαίωμα απαλλαγής από τις εφημερίες έχουν μόνο ο διευθυντής και ο υποδιευθυντής του σχολείου, καθώς και όσοι αναφέρονται στο εδάφιο στ αυτής της παραγράφου.
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, μπορεί να απαλλαγεί εκπ/κός από την εφημερία, όταν διαπιστώνεται ότι ειδικός λόγος δεν του επιτρέπει να εκτελεί τα ειδικά αυτά καθήκοντα.
δ. Ο αριθμός των εφημερευόντων ορίζεται από το σύλλογο διδασκόντων.
Για τον ορισμό του λαμβάνεται υπόψη η οργανικότητα του σχολείου, ο αριθμός των μαθητών, η έκταση και η ιδιομορφία του σχολικού χώρου, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής επιτήρηση των μαθητών.
ε. Σε περίπτωση που οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέπουν την έξοδο των μαθητών στο προαύλιο την ώρα των διαλειμμάτων, εφαρμόζεται ειδικό πρόγραμμα εφημερίας που περιλαμβάνει και επιτήρηση κατά όροφο.
στ . Οι εκπ/κοί που συμπληρώνουν το ωράριό τους σε δύο σχολεία κάνουν εφημερία μόνο στο ένα, σ' αυτό που είναι οργανικά τοποθετημένοι.
Καθήκοντα εφημερίας δεν ανατίθενται σε εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε τρία και περισσότερα σχολεία, όταν τουλάχιστο το ένα από αυτά λειτουργεί σε χωριστό κτίριο.
ζ. Τα σχολεία που συλλειτουργούν σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 12 του παρόντος Π.Δ., καταρτίζουν κοινό πίνακα εφημερευόντων, ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί του συγκροτήματος, ανεξάρτητα από το σχολείο στο οποίο ανήκουν, να πραγματοποιούν τον ίδιο εβδομαδιαίο αριθμό εφημεριών.
Η επιτήρηση γίνεται χωρίς διάκριση για όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από το σχολείο που φοιτούν.
η. Αποχώρηση μαθητή από το σχολείο πριν τη λήξη του διδακτικού ωραρίου της τάξης γίνεται μόνο μετά από συνεννόηση του διευθυντή ή του δασκάλου της ταξης με τους γονείς ή κηδεμόνες.
θ. Υπεύθυνος για την επιτήρηση των μαθητών μέσα στην τάξη είναι ο εκπαιδευτικός που διδάσκει τη συγκεκριμένη ώρα.
Γι' αυτό εισέρχεται στην αίθουσα μαζί με τους μαθητές και μετά το τέλος του μαθήματος εξέρχεται απ' αυτή όταν έχουν αποχωρήσει όλοι οι μαθητές.
ι . Από το δάσκαλο της τάξης μπορούν να οριστούν επιμελητές.
Ο αριθμός των επιμελητών και τα καθήκοντά τους καθορίζονται μετά από συνεργασία του δασκάλου και των μαθητών.
Πηγή : xenesglosses.eu

Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015

Οι 41 εξαγγελίες του Αν. υπουργού Παιδείας στη Βουλή για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Λύκειο, Πανελλαδικές, Εδική Αγωγή , Ιδιωτική Εκπαίδευση κλπ
Δημοσίευση: 10/02/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σαράντα μία εξαγγελίες έκανε λίγο μετά τα μεσάνυχτα από το Βήμα της Βουλής ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης, κατά την ανάλυση των Προγραμματικών Δηλώσεων .

Ειδικότερα ο κ. Κουράκης ανακοίνωσε , τα ακόλουθα , κατά ενότητα:

1. Τέρμα οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων
Τερματίζουμε την πολιτική καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων. Επανεξετάζουμε, όμως, τη λειτουργία σχολικών μονάδων που καταργήθηκαν στη βάση παιδαγωγικών και κοινωνικών κριτηρίων.
2. Οι μνημονιακοί νόμοι
Οι μνημονιακοί νόμοι, που διέλυσαν και υποβάθμισαν τη δημόσια παιδεία παύουν να ισχύουν.
3. Ευρύ διάλογο για θέσπιση μεταβατικού θεσμικού πλαισίου για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης
Προχωρούμε στη θέσπιση μεταβατικού θεσμικού πλαισίου για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ανοίγοντας, όπως είπε ο Πρωθυπουργός και ο υπουργός Παιδείας, ευρύ διάλογο με όλους τους εμπλεκομένους.
4. Προληπτική ιατρική, εμβολιασμών και επισιτιστικής βοήθειας
Σε συνεργασία με άλλα συναρμόδια υπουργεία προχωρούμε σε δράσεις για την ανακούφιση της ανθρωπιστικής κρίσης, μέσα από προγράμματα προληπτικής ιατρικής, εμβολιασμών και επισιτιστικής βοήθειας, δηλαδή πρόγευμα και μικρά γεύματα για τους μαθητές.
5. Επανασχεδιάζονται τα Αναλυτικά Προγράμματα
Αρχίζουμε από σήμερα τον επανασχεδιασμό των αναλυτικών προγραμμάτων και των σχολικών εγχειριδίων.
Στοχεύουμε στην αναδιάρθρωση της ύλης προς την κατεύθυνση της μείωσης του όγκου των πληροφοριών για χάρη της εμβάθυνσης και της κριτικής σκέψης.
6. Τα βιβλία της επόμενης σχολικής χρονιάς να βρίσκονται έγκαιρα στα σχολεία
Στόχος μας είναι τα βιβλία της επόμενης σχολικής χρονιάς να βρίσκονται έγκαιρα στα σχολεία και οι όποιες αλλαγές στην ύλη δεν θα συνεπάγονται αναγκαστικά την αλλαγή των σχολικών εγχειριδίων της επόμενης χρονιάς, καθότι δεν προλαβαίνουμε.
7. Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα
Διερευνούμε όλες τις αναγκαίες προϋποθέσεις για να υλοποιήσουμε τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, στο μέτρο βέβαια των δυνατοτήτων κάλυψης των θέσεων εκπαιδευτικού δυναμικού με μόνιμες θέσεις.
Το επαναλαμβάνω: με μόνιμες θέσεις.
Στο σχολείο στο οποίο έχουμε θητεύσει όλοι μας ξέρουμε ότι κάποια μαθήματα είναι πρωτεύοντα και κάποια δευτερεύοντα.
Για εμάς πρωτεύοντα είναι όλα εκείνα τα μαθήματα που διαμορφώνουν τις προϋποθέσεις για να γίνουν οι αυριανοί πολίτες μορφωμένοι, με κριτική σκέψη και αισθητική καλλιέργεια.
Προς τούτο θέλουμε η αξιακή μας θέση για την κάλυψη της γενικής παιδείας στο δημόσιο σχολείο όλης της γνώσης και της εμπειρίας να πάρει σάρκα και οστά.
Προς το σκοπό αυτό, η αισθητική αγωγή, η καλλιέργεια των τεχνών, η φυσική αγωγή, η αγωγή υγείας, η περιβαλλοντική εκπαίδευση, η πληροφορική, η αγωγή του δημοκρατικού πολίτη σχεδιάζονται ως ισότιμες και αναγκαίες πτυχές του αναλυτικού προγράμματος από κοινού με τις παραδοσιακές εγκύκλιες γνώσεις.
8. Επαναφορά της διδασκαλίας περισσότερων ξένων γλωσσών στο σχολείο
Εργαζόμαστε στην κατεύθυνση της αναβάθμισης και σταδιακής επαναφοράς της διδασκαλίας περισσότερων ξένων γλωσσών στο σχολείο, σύμφωνα με παιδαγωγικά κριτήρια. Θέλουμε να δίδεται η δυνατότητα απόκτησης πιστοποιητικών γλωσσομάθειας από το δημόσιο σχολείο, έτσι ώστε να ανακουφιστεί ο οικογενειακός προϋπολογισμός.
9. Ανοιχτό σχολείο και μετά τη λήξη των μαθημάτων
Τέλος, στην ενότητα αυτή καθιστούμε το σχολείο κέντρο της γειτονιάς, κοινωνικό χώρο δημιουργίας, ανοιχτό και μετά τη λήξη των μαθημάτων για δραστηριότητες πολιτισμού, αθλητισμού, κοινωνικής αλληλεγγύης και άλλα, σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα, τους κατοίκους της γειτονιάς και την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
10. Ενιαίο Σχολείο Θεωρίας και Πράξης
Ιδιαίτερα, για το Λύκειο ενισχύουμε τον αυτόνομο μορφωτικό ρόλο της λυκειακής βαθμίδας, με αποκατάσταση της ουσιαστικής ισοτιμίας -γενικής και τεχνικής επαγγελματικής κατεύθυνσης- και στρατηγικός μας στόχος είναι το Ενιαίο Σχολείο Θεωρίας και Πράξης, αξιοποιώντας τα θετικά χαρακτηριστικά από την εμπειρία του Πολυκλαδικού Λυκείου.
11. Αποσύνδεση των προαγωγικών και απολυτηρίων από την εισαγωγή στα ΑΕΙ
Έτσι, δρομολογούμε την αποσύνδεση των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων από τη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
12. Μέσο όρο 9,5 για την προαγωγή των μαθητών στο Λύκειο
Επαναφέρουμε το γενικό μέσο όρο 9,5 για την προαγωγή από τη μια τάξη στην άλλη.
13. Καταργείται η Τράπεζα θεμάτων
Καταργούμε τις πανελλαδικές εξετάσεις στην Α΄ και Β΄ Λυκείου από το τρέχον σχολικό έτος, καθώς καταργούμε και την υποχρεωτική επιλογή του 50% των θεμάτων των εξετάσεων του Λυκείου από την Τράπεζα των Θεμάτων.
Όπως είπαμε, η Τράπεζα θα παραμείνει ως συμβουλευτικό προαιρετικό εργαλείο για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Να σημειώσουμε ότι τα χρήματα που δαπανήθηκαν για την Τράπεζα Θεμάτων ήταν 1.570.000 ευρώ.
14. Θα προσλαμβάνονταν 1.000 αναπληρωτές με το 1.570.000 ευρώ για την Τράπεζα Θεμάτων
Με τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να είχαν προσληφθεί χίλιοι αναπληρωτές για την αντιμετώπιση μέρους των εκπαιδευτικών κενών.
15. Επαναπροσλαμβάνονται οι Σχολικοί Φύλακες
Σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία δρομολογείται η επαναφορά των σχολικών φυλάκων που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.
16. Αναβάθμιση της Δημόσιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
Σχεδιάζουμε την αναβάθμιση της Δημόσιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την αναδιοργάνωση των προγραμμάτων των ΕΠΑΛ.
Παρέχουμε ισότιμη δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τους αποφοίτους τους.
17. Καταργούνται οι ΣΕΚ
Καταργούμε τις μετα-γυμνασιακές ΣΕΚ, δηλαδή Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης και αναδιαμορφώνεται το μετα-λυκειακό έτος των ΕΠΑΛ από έτος μαθητείας, σε έτος ειδίκευσης αποφοίτων ΕΠΑΛ και επαναφορά του από την άτυπη στην τυπική εκπαίδευση.
18. Επαναλειτουργούν οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ που καταργήθηκαν
Επαναλειτουργούν, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις μας, τα ΕΠΑΛ από το σχολικό έτος 2015-2016, οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ που καταργήθηκαν με το ν.4146/2013.
Οι εκπαιδευτικοί των πενήντα ειδικοτήτων της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που καταργήθηκαν με το άρθρο 82 του ν.4172/2013, τοποθετούνται άμεσα στα ΕΠΑΛ.
19. Αξιοποιούνται οι εκπαιδευτικοί που πληρώνονταν με το 75% και παρέμεναν στα σπίτια τους
Για τη φετινή χρονιά πρέπει να ξέρετε ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί που πληρώνονταν με το 75% και παρέμεναν στα σπίτια τους. Αυτοί οι εκπαιδευτικοί επανέρχονται και αξιοποιούνται για τις εκπαιδευτικές και διοικητικές ανάγκες των δημόσιων σχολείων σε εργαστηριακά κέντρα, σε τομείς που μπορούν να δουλέψουν, σε ΙΕΚ και υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας.
20. Δεν αλλάζουν οι Πανελλαδικές για τα επόμενα δυο χρόνια
Ιδιαίτερα για τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, όπως αναφέρθηκε από τον Υπουργό Παιδείας, καθώς και για τις επόμενες δύο σχολικές χρονιές θα μεριμνήσουμε, ώστε να μην διαταραχθούν οι εκπαιδευτικές λειτουργίες, αλλά και να ρυθμιστούν κάποια επείγοντα ζητήματα που τις διευκολύνουν.
Έτσι, λοιπόν, πρώτον, για το σχολικό τρέχον έτος οι εξεταστικές διαδικασίες και ρυθμίσεις που αφορούν την απόλυση από το Λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών της Γ΄ Λυκείου παραμένουν ως έχουν.
21. Περισσότερα πεδία για τους φετινούς μαθητές της Β Λυκείου
Δεύτερον, για τη Γ΄ Λυκείου του επόμενου σχολικού έτους, δηλαδή για τους μαθητές που φοιτούν φέτος στην Β΄ Λυκείου, μελετάμε τη δυνατότητα επικοινωνίας -και θα ανακοινωθεί σύντομα- των επιστημονικών πεδίων εξειδίκευσης, ώστε οι υποψήφιοι να μπορούν να επιλέξουν περισσότερα του ενός επιστημονικά πεδία.
22. Οι βαθμοί προαγωγής της Α΄ και Β΄ Λυκείου δεν θα προσμετρούνται
ι Οι βαθμοί προαγωγής της Α΄ και Β΄ Λυκείου και ο βαθμός απόλυσης της Γ΄ Λυκείου δεν θα προσμετρούνται στο βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
23. Ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τέλος, ανοίγουμε το διάλογο με την κοινωνία για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, το οποίο προφανώς θα χρειαστεί αρκετά χρόνια στην προοπτική της ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
24. Προσχολική Αγωγή
Προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Θέτουμε σταθερά θεμέλια για μια δημόσια ποιοτικά προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση, που θα παρέχει όλα τα απαραίτητα εφόδια στους μαθητές και θα θέτει τις βάσεις για τη δραστική μείωση της σχολικής αποτυχίας στις επόμενες βαθμίδες.
Διαβεβαιώνουμε τον ελληνικό λαό ότι θα κάνουμε ό,τι είναι απαραίτητο, ώστε όλα τα νήπια να έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση στη δημόσια δωρεάν δίχρονη προσχολική εκπαίδευση σε όλη την ελληνική επικράτεια.
Δίνουμε έμφαση στην εξασφάλιση των αναγκαίων υποδομών και τη στελέχωση με το αναγκαίο προσωπικό.
25. Ποιοτική αναβάθμιση του δημοτικού και του ολοήμερου σχολείο
υ Διασφαλίζουμε την ποιοτική αναβάθμιση του δημοτικού και του ολοήμερου σχολείου.
Τα έρημα χωριά χωρίς σχολεία και οι σχολικές μονάδες «μαμούθ» στις αστικές περιοχές, είναι εικόνες που δεν μας ικανοποιούν και δεν συνάδουν με τη σύγχρονη παιδαγωγική.
26. Ανακαλούνται οι δύο υπουργικές αποφάσεις για το Δημοτικό
Τέλος, στην ενότητα αυτή η πρόσφατη εγκύκλιος του προηγούμενου υπουργού Παιδείας, σχετικά με την αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος από το Μάρτη του 2015 ανακαλείται.
27. Ειδική Αγωγή
Ειδική αγωγή: Θα πρέπει να γνωρίζουμε όλοι και να έχουμε ενστερνιστεί ότι η εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι θεμελιώδης δείκτης πολιτισμού.
Η διακηρυγμένη αρχή «ένα σχολείο για όλους», αναφέρεται στο σχολείο της γειτονιάς, στο οποίο εγγράφονται όλα τα παιδιά με ή χωρίς αναπηρία και το οποίο υποστηρίζεται, στελεχώνεται, εξοπλίζεται και διαμορφώνεται, έτσι ώστε να υλοποιείται με συνέπεια ο στόχος της ένταξης και συμπερίληψης.
Βεβαίως θα υπάρχουν και ειδικά σχολεία που θα αφορούν στα παιδιά εκείνα που το είδος της αναπηρίας τους ή οι πολλαπλές τους αναπηρίες δεν τους επιτρέπουν να ενταχθούν στο κοινό σχολείο.
Αλλά θα πρέπει να τονίσουμε ότι στις δομές αυτές σχεδιάζονται εξατομικευμένα προγράμματα γνωστικού, ψυχαγωγικού και αθλητικού περιεχομένου προσαρμοσμένα στις ανάγκες του κάθε μαθητή και παρέχονται υποστηρικτικές υπηρεσίες και στους μαθητές και στις οικογένειές τους.
28. Αναβάθμιση και υποστήριξη των θεσμοθετημένων διαγνωστικών φορέων ΕΔΕΑΥ και ΚΕΔΔΥ
Θα μεριμνήσουμε για την πλήρη αναβάθμιση και υποστήριξη των θεσμοθετημένων διαγνωστικών φορέων ΕΔΕΑΥ και ΚΕΔΔΥ και αυτό αποτελεί προτεραιότητά μας.
Θα προχωρήσουμε από φέτος στην εφαρμογή του ενιαίου πίνακα πρόσληψης αναπληρωτών ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού, καθώς και στην αποκατάσταση των εκπαιδευτικών που υπηρετούσαν στις δομές της ειδικής εκπαίδευσης και τέθηκαν σε διαθεσιμότητα με την κατάργηση των κλάδων τους.
Η παράλληλη στήριξη χορηγείται στο μαθητή με αναπηρία ανεξάρτητα από την ύπαρξη τμήματος ένταξης στο σχολείο.
29. Από μηδενική βάση το Σχέδιο Νόμου για την Ειδική Αγωγή
Πάρα πολλοί γονείς ανησυχούν. Το είχαμε εξαγγείλει και από την προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο.
Το νομοσχέδιο για την ειδική εκπαίδευση θα συνταχθεί από μηδενική βάση με συνεξέταση των προτάσεων όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Στην υπόθεση της εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θέλουμε να έχουμε τους γονείς συμμάχους και συμμέτοχους.
30. Ιδιωτική εκπαίδευση
Πρώτον, εποπτεύουμε, όπως μας επιβάλλει το άρθρο 16 του καταστατικού χάρτη της δημοκρατίας μας, την τήρηση της συνταγματικής νομιμότητας στην ίδρυση και λειτουργία των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων.
Δεύτερον, αναμορφώνουμε και επικαιροποιούμε το νομικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων στη βάση παιδαγωγικών και επιστημονικών κριτηρίων και δεσμευόμαστε για την απαρέγκλιτη τήρησή του.
Τρίτον, διασφαλίζουμε για λόγους κοινωνικού και δημόσιου συμφέροντος τα εργασιακά δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών οι οποίοι επανεντάσσονται στο υπουργείο Παιδείας και παύουν να υπάγονται στο υπουργείο Εργασίας.
Επαναφέρουμε και εδώ, όπως και σε άλλες κατηγορίες εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, το θεσμό των συλλογικών συμβάσεων.
Τέλος, στην ενότητα αυτή προχωρούμε στην ανασύσταση της κατηργημένης διεύθυνσης ιδιωτικής εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας.
31. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
Συνεχή δωρεάν –τονίζω- επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και τη δημοκρατική ανασυγκρότηση της εκπαίδευσης αποτελούν ασφαλή προϋπόθεση για την επιτυχία της προσπάθειάς μας.
32. Αξιολόγηση
Οι τρέχουσες διαδικασίες αξιολόγησης δεν συνέβαλαν στη δημιουργία τέτοιου κλίματος και τραυμάτισαν την εκπαιδευτική κοινότητα.
Γι’ αυτό αναστέλλονται, καθώς και οι όποιες πειθαρχικές ή προαγωγικές συνέπειές τους, προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες.
Η αντικατάσταση του σημερινού νομοθετικού πλέγματος αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολείων από ένα σύστημα αποτίμησης του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο είναι απαραίτητη.
Αντιλαμβανόμαστε όμως -και να προσέξουμε στο σημείο αυτό- τη λειτουργική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου ως μια συμμετοχική και δημοκρατική μεθοδολογία διάγνωσης προβλημάτων, αναζήτησης λύσεων και επεξεργασίας προτάσεων και μέτρων για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης.
Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί για μας εργαλείο ιεραρχικής και χρηματοδοτικής διάκρισης των σχολικών μονάδων ή τιμωρητικό εργαλείο μισθολογικής διαφοροποίησης και διοικητικής πειθάρχησης των «υπαλλήλων», όπως τους θεωρούσαμε.
33. Καταργείται το θεσμικό πλαίσιο 4057/2012 και του ν.4093/2012, του πειθαρχικού δικαίου
Θα σας πει αύριο και ο κ. Κατρούγκαλος ότι καταργούμε όλο το πειθαρχικό νομοθετικό πλέγμα του ν. 4057/2012 και του ν.4093/2012.
Μέχρι τη συνολική αναμόρφωσή του καταργούνται άμεσα οι αντισυνταγματικές ρυθμίσεις του πειθαρχικού δικαίου, όπως η διάταξη που θέλει τον υπάλληλο σε αργία ή παραπομπή του στο πειθαρχικό συμβούλιο και η διάταξη που ορίζει ως αδίκημα την προδήλως αναξιοπρεπή ή ανάρμοστη ή ανάξια συμπεριφορά εντός ή εκτός υπηρεσίας.
Αναγνωρίζουμε ότι η συμμετοχή σε συνδικαλιστική ή άλλη κοινωνική δράση δε συνιστά σε καμία περίπτωση ανάρμοστη συμπεριφορά.
Διασφαλίζουμε τη διαφάνεια των διαδικασιών σε όλες τις υπηρεσιακές .
34. Στελέχη εκπαίδευσης
Η Κυβέρνησή μας δε θα ανεχθεί καμία από τις γνωστές πρακτικές πελατειακού χαρακτήρα παιδαγωγικού και διοικητικού αυταρχισμού ανάδειξης των ημέτερων και επιβράβευσης της ήσσονος προσπάθειας. Θα εκπονήσουμε άμεσα ένα νέο δημοκρατικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολικών μονάδων και των διευθυντικών στελεχών με αναβαθμισμένο ρόλο –το τονίζω- των συλλόγων διδασκόντων.
35. Διάλογος
Τέλος, δεσμευόμαστε ότι για όλες τις πτυχές του προγράμματός μας θα προχωρήσουμε από αύριο κιόλας στο άνοιγμα ενός ευρύτατου και ουσιαστικού διαλόγου με όλους όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία, με τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους γονείς, την επιστημονική κοινότητα, τα στελέχη της δημόσιας διοίκησης.
36. Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία
Να ευθυγραμμίσουμε το θεσμικό μας πλαίσιο με όσα ορίζονται από τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, συμπεριλαμβάνοντας τους μαθητές με αναπηρία στο σχολείο για όλους.
37. Ενισχυτική διδασκαλία και την πρόσθετη διδακτική στήριξη.
Να επαναφέρουμε με αναβαθμισμένη μορφή την ενισχυτική διδασκαλία και την πρόσθετη διδακτική στήριξη.
38. Αντιρατσιστική εκπαίδευση
Να αναπτύξουμε τη διαπολιτισμική και αντιρατσιστική εκπαίδευση και τις τάξεις υποδοχής.
39. Ρομά
Να εκπονήσουμε προγράμματα στήριξης του μαθητικού πληθυσμού και των αντίστοιχων σχολικών μονάδων, που αφορούν κυρίως σε ευάλωτες ομάδες νέων, δηλαδή σε δυσπρόσιτες περιοχές, σε άτομα με οικονομική ανέχεια, σε άτομα Ρομά, στα άτομα που σχετίζονται με την παραβατικότητα των ανηλίκων.
40. Σχολεία εξωτερικού
Να ενισχύσουμε την εκπαίδευση των ελληνοπαίδων του εξωτερικού, που δεινοπαθεί.
41. Αναβάθμιση της εκπαίδευσης των μουσουλμανοπαίδων της Θράκης
Να προχωρήσουμε στην ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης των μουσουλμανοπαίδων της Θράκης, ώστε να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα σχολικής εγκατάλειψης, να διασφαλίζεται η ισότιμη πρόσβασή τους σε όλες τις βαθμίδες και τους τύπους της δημόσιας εκπαίδευσης και να διασφαλιστεί η επιστημονική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε αυτήν την πληθυσμιακή κατηγορία.
Πηγή : www.esos.gr