Πηγή : users.sch.gr/akouts
Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2015
Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015
«Αν το παιδί δεν γράφει κάθε μέρα μία σελίδα, μην περιμένετε ποτέ να γράψει»
Ο Ιωάννης Καζάζης, πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας ζητά στροφή στις παραδοσιακές δεξιότητες της γραφής
14:46 10/11/2015

«Αν το παιδί δεν γράφει κάθε μέρα μία σελίδα, μην περιμένετε ποτέ να γράψει. Αν γράφει πέντε εκθέσεις ή δέκα τον χρόνο, τι έγινε; Δεν έγινε τίποτε… Το παιδί πρέπει να γράφει κάθε μέρα».
Ο Ιωάννης Καζάζης, πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ), οµότιµος καθηγητής του Τμήματος Φιλολογίας, της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ, μιλά για την επίκαιρη, όσο ποτέ άλλοτε, ανάγκη στροφής του ελληνικού σχολείου στις παραδοσιακές δεξιότητες της γραφής και ανάγνωσης ακριβείας, ως απάντηση στην αποσυγκέντρωση, που συνεπάγεται η έκθεση των μαθητών στα νέα ψηφιακά μέσα.
Σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, με αφορμή τη συμπλήρωση 20 ετών λειτουργίας του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας -εποπτευόμενο από το υπουργείο Παιδείας Εθνικό Ίδρυμα για τη Γλώσσα- ο καθηγητής επισημαίνει την ανάγκη δημιουργίας μίας κουλτούρας γραφής, με έμφαση στη μεσαία κλίμακα, ήτοι ο μαθητής να μπορεί να συνοψίζει κάποιο θέμα σε μία σελίδα, με συνοχή και γλωσσική ακρίβεια και εξηγεί, πώς «η ψηφιακότητα με εκπαιδευτικό νου και παιδευτική αξία» δύναται να ενσωματώσει, με τρόπο δημιουργικό, τις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Προτείνει δε να εφαρμοστούν στο ελληνικό σχολείο τα «national standards for language» και εκτιμά πως οι φωτισμένοι δάσκαλοι μπορούν να απαλλάξουν τους μαθητές τους από την «καταδίκη της παπαγαλίας», ενώ υποστηρίζει ότι ένα μέτριο ή κακό σχολικό βιβλίο δε συνιστά απροσπέλαστο εμπόδιο σε ένα εκπαιδευτικό μοντέλο με στόχους και αρχές.
Σκοπός του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, που υπηρετείται μέσα από τα προγράμματα και τις δράσεις του, είναι η εισαγωγή μίας νέας κουλτούρας γραφής στα προγράμματα διδασκαλίας των Ελληνικών. «Το σημαντικό είναι να ανταποκριθούμε στις ανάγκες της εποχής. Ένας εργοδότης θέλει τον υπάλληλο ή το στέλεχος, που θα μπορεί να συνοψίσει αυτό, το οποίο θέλει να πει, μέσα σε μία σελίδα, π.χ. να γράψει το executive summary, ή να διαβάσει ένα νομοθέτημα, να σταχυολογήσει τα στοιχεία, που ενδιαφέρουν, και σε μία - δύο σελίδες να προτείνει, τι πρέπει να γίνει, με μεγάλη σαφήνεια. Αυτό όλοι διαμαρτύρονται ότι οι δικοί τους άνθρωποι δε μπορούν να το κάνουν. Τι σημαίνει αυτό; Ότι δεν έχουν τη δυνατότητα να γράψουν αυτό που λέμε, στη μεσαία κλίμακα της σύνθεσης'», λέει ο κ. Καζάζης.
Όπως διευκρινίζει, αυτό συμβαίνει, διότι «έκθεση στο σχολείο μαθαίνουμε να γράφουμε σε 3-4 σελίδες, εδώ και 20 χρόνια ο Χρήστος Τσολάκης έβαλε τη δημιουργία της παραγράφου, το κύτταρο του λόγου- έχουμε δηλαδή τη μικρή κλίμακα και τη μεγάλη, όμως μας λείπει η μεσαία κλίμακα, να μπορούμε, σε 250 ή 300 λέξεις, να συνοψίσουμε τα πράγματα, με συνοχή και με γλωσσική ακρίβεια».
«Δημιουργούμε, λοιπόν, μία κουλτούρα γραφής στη μεσαία κλίμακα, ώστε το project του παιδιού να μην είναι μεγάλο, να είναι ένας σύντομος, ακριβής και συνεκτικός λόγος. Αυτό γίνεται με την προσήλωση και την καθημερινή γραφή. Αν το παιδί δε γράφει κάθε μέρα μία σελίδα, μην περιμένετε ποτέ να γράψει. Αν γράφει πέντε εκθέσεις ή δέκα τον χρόνο τι έγινε; Δεν έγινε τίποτε… Το παιδί πρέπει να γράφει κάθε μέρα, σε οποιοδήποτε μάθημα, θρησκευτικά, αρχαία, λατινικά, γεωγραφία ή οτιδήποτε…», προσθέτει ο καθηγητής.
Γράφουμε μία σελίδα την ημέρα… Συνιστά η προτροπή αυτή επιστροφή σε εκπαιδευτικές μεθόδους του παρελθόντος; «Θα σας έλεγα ότι δεν είναι καθόλου του παρελθόντος, ίσα- ίσα είναι πολύ επίκαιρα τώρα, ανάγνωση και γραφή αυτού του είδους», απαντά ο κ.Καζάζης, εξηγώντας ότι «σήμερα στο διαδίκτυο ο μαθητής βρίσκει τα πάντα και έχει όλες τις ευκολίες, όμως εκεί, στην ανάγνωση, η τεράστια δύναμη της αυτοσυγκέντρωσης χάνεται, καθώς η οθόνη του έχει το κομμάτι που ζήτησε, τις πληροφορίες, που είναι 3-4 αράδες και παραδίπλα έχει οδηγίες πλοήγησης, φωτάκια που ανάβουν, διαφημίσεις και αυτό αμέσως αποσυγκεντρώνει το παιδί, με αποτέλεσμα η γραφή πολλές φορές να είναι cut and paste».
«Ο κριτικός αναγνώστης του σχολείου δεν είναι το παιδί, που παίρνει τη σελίδα, την αποστηθίζει και σαν το φωτοτυπικό μηχάνημα την αναπαράγει, αλλά το παιδί, το οποίο του δίνεις ένα πρόβλημα, ξέρει να πλοηγηθεί, να μαζέψει από τους ψηφιακούς πόρους αυτά που του χρειάζονται, με τους κανόνες της λογικής, κάνει το ξεκαθάρισμα, μετά συνθέτει γράφοντας πραγματικά ένα καλό ελληνικό κείμενο και με τους κανόνες της ρητορικής το παρουσιάζει, για να πείσει. Αυτό πρέπει να κάνει το σχολείο και αυτό βοηθάμε εμείς τα παιδιά να κάνουν» επισημαίνει ο πρόεδρος του ΚΕΓ.
Πηγή : www.newsbeast.gr
Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015
Διαγωνισμοί - δράσεις της Ονειρούπολης Δράμας 2015
Διαγωνισμός Αφίσας & Ζωγραφικής με θέμα «τα Χριστούγεννα»
Πηγή : www.oneiroupoli.gr
Πηγή : www.oneiroupoli.gr
Πηγή : www.oneiroupoli.gr
Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2015
Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2015
Scratch Day
Στο πλαίσιο του 4ου Πανελλήνιου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου
Κεντρικής Μακεδονίας «Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη διδακτική
πράξη», Θεσσαλονίκη, 8-9 Απριλίου 2016, διοργανώνεται η «γιορτή Scratch
Day» «Scratch Day – Thessaloniki 2016» (http://day.scratch.mit.edu/events/896/) το Σάββατο 9 Απριλίου 2016.
Αν θα θέλατε στο πλαίσιο της «Scratch Day – Thessaloniki 2016» (http://day.scratch.mit. edu/events/896/ )
να παρουσιάσετε εκπαιδευτικά σενάρια, εργαστηριακές δραστηριότητες
(tutorials & workshops), προσωπικά έργα, εργασίες μαθητών στο
Scratch, σας προσκαλούμε να υποβάλετε τις εργασίες σας για κρίση.
Οι εργασίες θα πρέπει να είναι πρωτότυπες και να έχουν την μορφή των προτύπων όπως αναρτήθηκαν στη σελίδα http://4syn-thess2016.ekped.gr/ergasies/ .
Αποστολή εργασιών σύμφωνα με τις οδηγίες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση thess2016.works@gmail.com.
Προσοχή! Κατά τη συμπλήρωση του Δελτίου υποβολής εργασίας, αφού επιλέξετε τον τύπο εισήγησης, θα επιλέξετε ως θεματικό άξονα: Scratch Day.
Υπεύθυνη διοργάνωσης: Δρ. Κατερίνα Γλέζου, Καθηγήτρια Πληροφορικής, glezou@gmail.com
Πηγή : 4syn-thess2016.ekped.gr
Αν θα θέλατε στο πλαίσιο της «Scratch Day – Thessaloniki 2016» (http://day.scratch.mit.
Οι εργασίες θα πρέπει να είναι πρωτότυπες και να έχουν την μορφή των προτύπων όπως αναρτήθηκαν στη σελίδα http://4syn-thess2016.ekped.gr/ergasies/ .
Αποστολή εργασιών σύμφωνα με τις οδηγίες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση thess2016.works@gmail.com.
Προσοχή! Κατά τη συμπλήρωση του Δελτίου υποβολής εργασίας, αφού επιλέξετε τον τύπο εισήγησης, θα επιλέξετε ως θεματικό άξονα: Scratch Day.
Υπεύθυνη διοργάνωσης: Δρ. Κατερίνα Γλέζου, Καθηγήτρια Πληροφορικής, glezou@gmail.com
Πηγή : 4syn-thess2016.ekped.gr
Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2015
76ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός (Π.Μ.Δ.) στα Μαθηματικά «Ο ΘΑΛΗΣ»
Σχετικό έγγραφο: το με αρ. πρ. 140576/Δ2/09-09-2015 εισερχόμενο έγγραφο του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε.Μ.Ε.) διοργανώνει τον 76ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό (Π.Μ.Δ.) στα Μαθηματικά, «Ο ΘΑΛΗΣ», το Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2015 και ώρα 9.00 π.μ.
Ο διαγωνισμός απευθύνεται στους μαθητές των Β΄ και Γ΄ τάξεων των Γυμνασίων, καθώς και όλων των τάξεων των Γενικών και των Επαγγελματικών Λυκείων της χώρας. Οι δηλώσεις συμμετοχής των ενδιαφερομένων θα υποβληθούν στο σχολείο που φοιτούν, μέχρι και την Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2015, και θα διαβιβασθούν άμεσα στις Διευθύνσεις όπου ανήκουν.
Οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα συγκροτήσουν τις τοπικές νομαρχιακές επιτροπές σε συνεργασία με τα τοπικά παραρτήματα της Ε.Μ.Ε. (όπου αυτά υπάρχουν) για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού και θα ορίσουν τα εξεταστικά κέντρα και τους επιτηρητές.
Ο διαγωνισμός θα διαρκέσει τρεις (3) ώρες και θα απαρτίζεται μόνο από θέματα πλήρους ανάπτυξης, γι’ αυτό θα απαιτηθούν κόλλες αναφοράς.
Τα γραπτά των μαθητών από κάθε εξεταστικό κέντρο θα αποσταλούν για βαθμολόγηση στην Επιτροπή Διαγωνισμών της Ε.Μ.Ε. στην Αθήνα ή στα κατά τόπους Παραρτήματά της (όπου αυτά υπάρχουν). Tα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα αποσταλούν στις τοπικές Νομαρχιακές Επιτροπές για βράβευση των μαθητών που θα διακριθούν.
Οι μαθητές, που θα διακριθούν στο διαγωνισμό «Ο ΘΑΛΗΣ», θα κληθούν να συμμετάσχουν στον επόμενο διαγωνισμό «Ο ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ», που θα διεξαχθεί στις 16 Ιανουαρίου 2016. Στη συνέχεια, οι διακριθέντες στον «ΕΥΚΛΕΙΔΗ» θα λάβουν μέρος στο διαγωνισμό «Ο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» στις 27 Φεβρουαρίου 2016, προκειμένου να επιλεγεί η Εθνική ομάδα που θα λάβει μέρος στην 33η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα (Αλβανία, Μάιος 2016), στην 20η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων (Ιούνιος 2016) και στην 57η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα (Χονγκ Κονγκ, Ιούλιος 2016).
Η συμμετοχή των μαθητών στο διαγωνισμό είναι προαιρετική και η συμμετοχή των εκπαιδευτικών εθελοντική.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε.Μ.Ε.) Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34, 106 79 Αθήνα, στα τηλέφωνα: 210-36.16.532, 210-36.17.784, στο fax: 210-36.41.025, στο e-mail: info@hms.gr και στην ιστοσελίδα: www.hms.gr .
Παρακαλούμε να ενημερώσετε τα σχολεία της αρμοδιότητάς σας.
Σημειώνεται ότι η μετακίνηση και η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στον εν λόγω μαθητικό διαγωνισμό θα γίνει χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο.
Περισσότερα στο αντίστοιχο έγγραφο :
Περισσότερα στο αντίστοιχο έγγραφο :
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)